Szukamy pracowników myślących o długoletniej współpracy
Poniedziałek 26 lutego 2018
Z Mariuszem Pawlakiem, członkiem Zarządu Living Furniture Europe Sp. z o.o. rozmawia Adam Piotrowski.
Na sulęcińskiej podstrefie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w okolicach ulicy Lipowej od ponad miesiąca pracuje ciężki sprzęt. Inwestorem powstającego zakładu pracy jest spółka Living Furniture Europe, której jest pan Członkiem Zarządu. Proszę powiedzieć czym ma się zajmować firma i dlaczego wybrali państwo właśnie Sulęcin?
Niebagatelne znaczenie przy wyborze lokalizacji miała okoliczność profesjonalnej współpracy pomiędzy burmistrzem Sulęcina Dariuszem Ejchartem, jego załogą i Kostrzyńsko-Słubicką Specjalną Strefą Ekonomiczną a Living Furniture Europe, jako przedsiębiorcą. Korzystne jest też położenie Sulęcina blisko autostrady oraz granicy z Niemcami.
Zajmujemy się produkcją wysokiej jakości materacy sprężynowych i łóżek z materacami sprężynowymi.
Jak daleko są posunięte prace budowlane i kiedy planowane jest otwarcie zakładu?
Na obecnym etapie wykonawca prowadzi jeszcze roboty ziemne. Gdzieniegdzie teren musiał być zniwelowany nawet o 10 metrów. To ogromne ilości humusu które musiały być zdjęte i wywiezione. Po tym etapie nastąpi plantowanie terenu.
W miesiącach marzec-kwiecień przeprowadzone będą prace fundamentowe i odwodnieniowe. W maju i czerwcu wykonawca będzie instalował ściany i dach hali, a na przełomie czerwca i lipca zostanie wylana posadzka przemysłowa. W tym też czasie rozpoczną się prace związane z instalacjami wewnętrznymi, zabudową pomieszczeń socjalnych i biurowych. Prace przebiegają zgodnie z terminarzem.
Otwarcie zakładu planujemy najpóźniej 1 października 2018. Mam jednak nadzieję, że „klucze do hali” otrzymamy 1 września.
Jak będzie wyglądał zakład? Czy będzie to hala na jednym poziomie, czy wielopoziomowy budynek?
Będzie to jednopoziomowa hala produkcyjno-magazynowa z częścią socjalno-administracyjną o łącznej powierzchni ok. 40.000 m. kw. i wysokości ok. 12m, przepompownią pożarową, zbiornikiem pożarowym, portiernią, wiatą rowerową, zbiornikiem retencyjnym, parkingami, drogami wewnętrznymi, placami i chodnikami.
Planujemy kilkanaście miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych i około 200 dla samochodów osobowych.
Kiedy firma ma osiągnąć maksymalną wydajność?
Pełną wydajność chcielibyśmy osiągnąć do końca 2019 r.
Ilu pracowników ma być zatrudnionych, na jakich stanowiskach i od kiedy rusza rekrutacja? Jak będzie wyglądała organizacja pracy?
Przewidujemy zatrudnienie około 200 osób w systemie pracy jednozmianowej. Chociaż mamy dużo czasu, jednak rekrutacja już ruszyła. Od czerwca planujemy szkolenie pracowników .
Strategiczne stanowiska to szwaczki, krojczy, tapicerzy, pracownicy montażu oraz obsługujący linie produkcji materacy. Istotny wkład mają wnieść, a jakże by inaczej, pracownicy logistyki.
W obszarze administracji potrzebujemy kilku profesjonalistów: kadry, księgowość, informatyka, logistyka.
Co może zaoferować Living Furniture Europe Sp. z o.o. Sp. K. nowym pracownikom? Wiemy, że osób pozostających obecnie bez pracy jest mało na rynku. Czym więc spółka będzie zachęcać pracowników, żeby mówiąc wprost zdecydowali się oni zmienić swój zakład pracy i zatrudnić się w Living Furniture Europe?
Wiemy, że osób pozostających bez pracy jest mało na rynku. Niekiedy jest to świadomy wybór danej osoby. Właściciele prowadzą przedsiębiorstwo produkcji mebli od około 100 lat. Istotna dla nich zawsze była, jest i będzie kompetencja, zdrowa atmosfera oraz zaufanie. Chcemy zatrudnić pracowników, którzy będą z nami nie przez rok czy dwa ale myślą o stałej, długoletniej współpracy. Nie będziemy oferować minimalnego wynagrodzenia.
Zaplanowaliśmy organizację dwóch firmowych corocznych imprez: w okresie bożonarodzeniowym spotkanie świąteczne całej załogi, latem festyn rodzinny. Przewidujemy przed przerwą urlopową „wypłatę wakacyjną”. Świeże owoce, gorące napoje, przyjazna atmosfera to drobne, aczkolwiek dodatkowe atuty. Kwestia sposobu wykorzystania środków z funduszu świadczeń socjalnych będzie należała do załogi.
Niektórym pracownikom odpowiada praca zmianowa czy dojazdy do często odległego miejsca pracy ze względu na takie czy inne uwarunkowania. Niekiedy jednak ma to wpływ na relacje rodzinne.
Liczę na to, że Living Furniture Europe jako nowy pracodawca pozytywnie wpisze się w lokalny rynek pracy. Zapraszam tych, którzy chcą z nami rozpocząć nową przygodę.
Dziękuję za rozmowę