Zakupy i usługi w globalnej wiosce, czyli polski konsument za granicą

Środa 11 lipca 2018

Twój bagaż został zagubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Brytyjski sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? Niemiecki diler sprzedał Ci wadliwe auto? A może hiszpański sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego? Brzmi znajomo? Jeżeli tak, pomóc może Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK) należące do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Szczególnie w sezonie wyjazdów urlopowych dobrze jest wiedzieć do kogo udać się w przypadku roszczeń wobec zagranicznych przedsiębiorców.

Sieć pomaga w sporach transgranicznych pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami z krajów UE oraz Norwegii i Islandii. Obejmuje 30 centrów we wszystkich 28 państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii. Celem ECC-Net jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach, doradzanie im w przypadku problemów, wspomaganie w rozpatrywaniu reklamacji tak, aby w pełni umożliwić Europejczykom korzystanie z rynku wewnętrznego.

Przedsiębiorca z Europy nie chce z Tobą rozmawiać – pomoże Ci ECK

W Polsce członkiem sieci Europejskich Centrów Konsumenckich jest ECK Polska. ECK powstało w 2005 roku, na mocy porozumienia Komisji Europejskiej z polskim Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak się z nimi skontaktować?

Drogą telefoniczną (22 55 60 118 - dyżury prawników od pn. do pt w godz.: 10-14), e-mailem (eccnet-pl@ec.europa.eu) lub za pośrednictwem Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Dyżury: Starostwo Powiatowe w Sulęcinie, ul. Lipowa 16, pokój 205 (od środy do piątku w godz. 11.00-13.00) tel. (95) 755 5243, wew. 93, e-mail: rzecznikkonsumentow@powiatsulecinski.pl

wykonanie: gardziejewski.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką dotyczącą cookies. Zamknij